domingo, 7 de abril de 2013

SENDINÉS COORDENA PROJECTO DE ARQUITECTURA TRANSFRONTEIRIÇA


Universidades estudam arquitetura rural
 transfronteiriça no Douro Internacional
 
Ua eiquipa de peritos de la ária de l'arquitetura stá a zambuolber un studo «pioneiro» de la morfologie i ourganizaçon de las custruçones rurales genuínas de la region trasfronteiriça de l Douro Anternacional.
«Este trabalho assenta ne l coincimiento de l'arquitetura rural de ls dous lhados de la frunteira i al mesmo tiempo tenta perceber se l'agricultura praticada na region gerou formas arquitetónicas çfrentes an termos de scala i uso de materiales, relatibos a la culidade de bida que cada quemunidade percuraba», dixe a la Lhusa Manuel Diogo, cordenador de l porjeto.
L trabalho, que junta las faculdades de Arquitetura de la Ounibersidade Lusíada de l Porto, Técnica de Lisboua i Scuola Técnica Superior de Balladolid, bai caraterizar l'arquitetura, ls spácios pribados i públicos daqueilha region i l'amportança de ls bazios na ourganizaçon de ls própios núcleos rurales.
De l lhado pertués, l'ambestigaçon zambuolbe-se ne l território cumprendido puls cunceilhos de Bumioso, Miranda de l Douro i Mogadouro, anquanto de l lhado spanhol l trabalho ambuolbe to la zona raiana de la Porbíncia de Çamora, subretodo la qu'anquadra l Parque Natural de las Arribas de l Douro.
«Ye amportante que se ambista na recuperaçon deste patrimonho para qu'aia ua altarnatiba a la bida nas cidades i eibitar l çpoboamiento de l mundo rural», frisou.
…/…
Uma equipa de peritos da área da arquitetura está a desenvolver um estudo «pioneiro» da morfologia e organização das construções rurais genuínas da região transfronteiriça do Douro Internacional.
«Este trabalho assenta no conhecimento da arquitetura rural dos dois lados da fronteira e ao mesmo tempo tenta perceber se a agricultura praticada na região gerou formas arquitetónicas diferentes em termos de escala e uso de materiais, relativos à qualidade de vida que cada comunidade procurava», disse à Lusa Manuel Diogo, coordenador do projeto.
O trabalho, que junta as faculdades de Arquitetura da Universidade Lusíada do Porto, Técnica de Lisboa e Escola Técnica Superior de Valladolid, vai caracterizar a arquitetura, os espaços privados e públicos daquela região e a importância dos vazios na organização dos próprios núcleos rurais.
Do lado português, a investigação desenvolve-se no território compreendido pelos concelhos de Vimioso, Miranda do Douro e Mogadouro, enquanto do lado espanhol o trabalho envolve toda a zona raiana da Província de Zamora, sobretudo a que enquadra o Parque Natural das Arribas do Douro.
«É importante que se invista na recuperação deste património para que aja uma alternativa a vida nas cidades e evitar o despovoamento do mundo rural», frisou.

Sem comentários:

Enviar um comentário