segunda-feira, 1 de abril de 2013

O DIA DO FOLAR - SENDIM


L DIE DE L FOLAR – SENDIN

L die de l folar ye na segunda-feira a seguir al die de Páscoa i ye un die defrente para muita giente, pus neste die hai famílhas que ténen por tradiçon coméren l folar, ne l campo, se l tiempo deixar. Tamien alguas mordomies de Santa Bárbela se questuman juntar para comer l folar, mas la tradiçon ben de l'uso ó questume qu'habie de neste die se juntáren alguas procissones de las freguesies próssimas para coméren ls roscos i rosquilhas que lhiebában na procisson. Ls mais pequeinhos lhiebában ua rosquilha ó rosco na mano. Tal questume remonta al sec. XIII / sec. XIV i tenerie, yá nessa altura, sido un aprobeitamiento de tradiçones mais antigas.
Cumo astanho la chuba nun deixou fazer la procisson, deixamos-bos l bídeo de la procisson de l'anho passado, pul menos para recordaçon i mantener biba la tradiçon.
 



O dia do folar é na segunda-feira a seguir ao dia de Páscoa e é um dia diferente para muita gente, pois neste dia há famílias que têm por tradição comerem o folar, no campo, se o tempo deixar. Também algumas mordomias de Santa Bárbara se costumam juntar para comer o folar, mas a tradição vem do uso ou costume que havia de neste dia se juntarem algumas procissões das freguesias próximas para comerem os roscos e rosquilhas que levavam na procissão. Os mais pequenos levavam uma rosquilha ou rosco na mão. Tal costume remonta ao séc. XIII / séc. XIV e teria, já nessa altura, sido um aproveitamento de tradições mais antigas.
Como este ano a chuva não deixou fazer a procissão, deixamos-vos o vídeo da procissão do ano passado, pelo menos para recordação e manter viva a tradição.

Sem comentários:

Enviar um comentário