sábado, 4 de maio de 2013

SERÃO CULTURAL

 
AL SERANO
 
 
 


L Centro de Música Tradecional – Sonidos de la Tierra cun apoio de la Secretarie de Stado de la Cultura, na altura an qu'era Secretairo de Estado, Francisco José Biegas, digitalizou to l trabalho de pesquisa feito ne ls radadeiros anhos. L porjeto de digitalizaçon de ls arquibos fonográficos ambuolbiu la passaige para suportes digitales abançados, proporcionando assi la çponibelizaçon quier para studiosos, ambestigadores, musiqueiros i ls demais antressados, cula fetura spediçon de cópias para arquibos ounibersitairos de forma a antegráren spólios documentales de l patrimonho cultural eimaterial pertués d'antidades de “eilebada relebáncia cultural de ámbito nacional”.
Ua dessas cópias fui antregue onte a la Associaçon de Lhéngua Mirandesa de que ye persidente Amadeu Ferreira, que ne l çcurso de circunstáncia proponiu l'alargamiento de l ámbito de la Associaçon i la sue refundaçon de modo a que la sue sede mude pa l Praino i passe a chamar-se Associaçon de Lhéngua i Cultura Mirandesa. Manifestou inda la buntade de ber todos ls mirandeses i antidades lhocales a participáren na Associaçon, pa l que pediu l'ampenho de todos na busca desse oujetibo.
Mas l serano fui inda ua lhonga cumbersa subre la lhéngua i la cultura mirandesas i cuntou cula apersentaçon de l nuobo trabalho de pesquisa i recolha, registados an CD culas bozes i cantares de las armanas Eileodora i Marie Heilena Bintura, un berdadeiro monumiento de Tierras de Miranda.
Mário Correia apersentou tamien l sou lhibro “Las mulhieres Cantadas por Zeca Fonso” ua nuoba forma de ber i apreciar esse grande génio de la música pertuesa.
 
 


O Centro de Música Tradicional – Sons da Terra com apoio da Secretaria de Estado da Cultura, na altura em que era Secretário de Estado, Francisco José Viegas, digitalizou todo o trabalho de pesquisa feito nos últimos anos. O projecto de digitalização dos arquivos fonográficos envolveu a passagem para suportes digitais avançados, proporcionando assim a disponibilização quer para estudiosos, investigadores, músicos e os demais interessados, com a futura expedição de cópias para arquivos universitários de forma a integrarem espólios documentais do património cultural imaterial português de entidades de “elevada relevância cultural de âmbito nacional”.
Uma dessas cópias foi entregue ontem à Associação de Língua Mirandesa de que é presidente Amadeu Ferreira, que no discurso de circunstância propôs o alargamento do âmbito da Associação e a sua refundação de modo a que a sua sede mude para o Planalto e passe a chamar-se Associação de Língua e Cultura Mirandesa. Manifestou ainda a vontade de ver todos os mirandeses e entidades locais a participarem na Associação, para o que pediu o empenho de todos na busca desse objectivo.
Mas o serão foi ainda uma longa conversa sobre a língua e a cultura mirandesas e contou com a apresentação do novo trabalho de pesquisa e recolha, registados em CD com as vozes e cantares das irmãs Eleodora e Maria Helena Ventura, um verdadeiro monumento de Terras de Miranda.
Mário Correia apresentou também o seu livro “As mulheres Cantadas por Zeca Afonso” uma nova forma de ver e apreciar esse grande génio da música portuguesa.
 

Sem comentários:

Enviar um comentário